Ваш ліміт для скачування в режимі демодоступу вичерпано. Передплатіть доступ, щоб продовжити

ЮНІСЕФ компенсує вартість ремонтних робіт: чи проводити закупівлю замовнику

Тетяна Колісник
керівник консультаційної групи Експертус Держзакупівлі, Київ

ЮНІСЕФ хоче компенсувати проведення ремонтних робіт амбулаторії, оплативши рахунки компанії, яка робитиме ремонт. Тобто благодійний фонд виступає платником, а замовник – набувач робіт. Тож тепер замовник має провести тендерну процедуру, щоб визначити цю компанію. Як це зробити?

Відповідаємо.

Передусім, маєте ухвалити рішення, чи застосовуватимете положення Особливостей під час закупівлі. Як діяти — пояснимо.

Закупівлю товарів, робіт, послуг за кошти кредитів (позик, грантів), які відповідно до міжнародних договорів України надають Міжнародний банк реконструкції та розвитку, Міжнародна фінансова корпорація, Багатостороннє агентство з гарантування інвестицій, Міжнародна асоціація розвитку, Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк, Північний інвестиційний банк, а також інші міжнародні валютно-кредитні організації, яку замовник здійснює згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, що передбачають можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, можна проводити відповідно до Особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором (п. 3 Особливостей).

Це положення Особливостей наголошує на тому, що замовник під час закупівель за кошти кредитів (позик, грантів), які він отримує відповідно до міжнародних договорів України, може проводити такі закупівлі відповідно до Особливостей та з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією. Умовою для цього є те, що правила і процедури закупівлі товарів (робіт, послуг), встановлені вказаними організаціями, передбачають можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель.

Отже, щоб замовник ухвалив рішення, чи застосовувати положення Особливостей під час закупівлі, зокрема електронну систему закупівель, необхідно:

  • ознайомитися з положеннями міжнародного договору, відповідно до якого надається кредит (позика, грант), зокрема, розділом щодо закупівель;
  • ознайомитися з положеннями спеціального процедурного посібника щодо здійснення закупівель (за наявності);
  • визначитися з порядком проведення закупівлі для власного конкретного випадку;
  • встановити, чи передбачає порядок проведення закупівлі за спеціальним процедурним посібником щодо здійснення закупівель (відповідний розділ міжнародного договору) застосування національного законодавства і в якій частині;
  • ухвалити рішення щодо застосування чи незастосування під час проведення закупівлі за кошти кредитів (позик, грантів) положень Особливостей.

Додатково зауважимо: якщо у замовника немає обов’язку проводити закупівлю відповідно до вимог і положень Особливостей, він може провести конкурентний відбір виконавця відповідно до наказу ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25 шляхом проведення спрощеної закупівлі. У такому випадку слід обов’язково в оголошенні про проведення такої спрощеної закупівлі зазначити:

  • інформацію про документ/нормативний акт, відповідно до якого замовник проводить вказану закупівлю, та те, що така закупівля не підпадає під положення Особливостей;
  • мету конкурентного відбору.