Запит пропозицій на закупівлю ліків двічі не відбувся — прямий договір чи торги
Замовник оголосив двічі запит пропозицій постачальників на лікарські засоби на суму 6600 грн. Ці закупівлі не відбулися. Як діяти далі — можна укласти прямий договір чи проводити відкриті торги?
У цій ситуації подальші дії та рішення залежатимуть від того, за яким пунктом Особливостей замовник проводив запит пропозицій постачальників (ЗПП) в електронному каталозі.
Може бути три варіанти дій. Розберемо їх далі.
Якими положеннями керуватися для ЗПП
• ЗПП згідно з положеннями пункту 10 Особливостей
Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою КМУ «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу» від 14.09.2020 № 822 (далі — Порядок № 822), з урахуванням положень, визначених Особливостями.
При цьому, коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. грн, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, або шляхом ЗПП в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822, з урахуванням Особливостей (п. 12 Особливостей).
• ЗПП згідно з положеннями пункту 11 Особливостей
Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. грн, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн грн, замовники можуть використовувати ЕСЗ відповідно до умов, визначених адміністратором ЕСЗ, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів.
• ЗПП згідно з положеннями пункту 11-1 Особливостей
Коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку № 822, з урахуванням положень, визначених Особливостями.
У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822, з урахуванням Особливостей.
Як діяти після того, як закупівля за ЗПП не відбулася
Варіант 1. Замовник здійснював закупівлю товару через електронний каталог згідно з положеннями пункту 10 Особливостей.
Якщо така закупівля з використанням електронного каталогу не відбулася, повторно замовник здійснює закупівлю шляхом:
- застосування відкритих торгів; або
- ЗПП в електронному каталозі.
Варіант 2. Замовник здійснював закупівлю товару через електронний каталог згідно з положеннями пункту 11 Особливостей.
Якщо така закупівля з використанням електронного каталогу не відбулася, повторно замовник може здійснити закупівлю без використання ЕСЗ шляхом укладення договору.
Варіант 3. Замовник здійснював закупівлю товару через електронний каталог згідно з положеннями пункту 11-1 Особливостей.
Якщо така закупівля з використанням електронного каталогу не відбулася, повторну закупівлю замовник може здійснити шляхом;
- застосування відкритих торгів; або
- ЗПП в електронному каталозі.
Отже, якщо закупівля за ЗПП не відбулася, дії і рішення замовника відрізнятимуться залежно від того, згідно з яким пунктом Особливостей він проводив закупівлю через електронний каталог.