Ваш ліміт для скачування в режимі демодоступу вичерпано. Передплатіть доступ, щоб продовжити

Закупівля послуг з благоустрою окремих населених пунктів: як визначати предмет

Ніна Абаімова
консультант з публічних закупівель, Київ

Замовник має закупити послуги з благоустрою для окремих населених пунктів. Чи може він в межах ОТГ розбивати такі послуги за населеними пунктами і не проводити відкритих торгів?

Відповідаємо.

Звернімося до Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу від 23.09.2003 № 154 (далі — Порядок № 154).

Роботи з ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів поділяють на такі види:

  • капітальний ремонт;
  • поточний ремонт (ремонт вулично-дорожньої мережі та штучних споруд поділяється на середній та дрібний);
  • утримання (п. 1.3 Порядку № 154).

Що саме належить до цих видів робіт, визначено у підпунктах 1.4—1.11 Порядку № 154.

Замовники зараховують (ч. 1 ст. 1 Закону № 922):

  • до робіт — розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва, науково-проєктної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, зокрема геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт;
  • до послуг — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації.

Щоб визначити предмет закупівлі, скористаємося Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (див. табл.).

Який предмет закупівлі

Як визначаємо

Товари і послуги

За пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону № 922 та

за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника

Послуги з поточного ремонту

За кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Укравтодору від 23.08.2011 № 301

Роботи

За пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону № 922

за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Мінрегіону від 05.07.2013 № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Укравтодору від 23.08.2011 № 301

Акцент

До об’єктів будівництва належать будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури, крім трубопроводів внутрішньогосподарських меліоративних систем (пп. 1.2 розд. І «Загальні положення» Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281; ст. 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI)

З огляду на ці норми, замовник має насамперед визначити, що саме він закуповує, щоб забезпечити благоустрій, — роботи чи послуги в розумінні Закону № 922.

Якщо йдеться про роботи, замовник має право закуповувати окремими закупівлями за об’єктами будівництва, що розташовані в окремих населених пунктах.

Якщо йдеться про поточний ремонт, замовник має право закуповувати окремими закупівлями за окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури окремого населеного пункту, а з огляду на специфіку ремонтних робіт, зазначити код Єдиного закупівельного словника.

Для послуг (крім поточного ремонту) замовник сумує закупівлі за предметом закупівлі, який визначає за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. У такому разі окремо послуги можна розділити на лоти за територіями відповідних населених пунктів.

Відповідно, щоб укласти прямий договір без застосування відкритих торгів, очікувана вартість предмета закупівлі має становити:

  • для послуг (крім послуг з поточного ремонту) — менше ніж 100 тис. грн;
  • для послуг з поточного ремонту — менше ніж 200 тис. грн;
  • для робіт — менше ніж 1,5 млн грн.

Не забувайте, що під час закупівлі поза ЕСЗ замовники повинні дотримувати принципів публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Тож коли визначаєте очікувану вартість, скористайтеся наказом Мінекономіки «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 № 275. Проаналізуйте ринок, вивчіть інформацію у відкритих джерелах. Визначте принаймні трьох виконавців та надішліть їм запити на надання ціни з переліком необхідних вам послуг та об’єктів.

Читайте консультацію до теми: