Які аргументи наводити, аби суд визнав малозначність адмінправопорушення і не оштрафував

Контроль і відповідальність
3 червня 2022 року
|
1 хвилину Читати

Ви не відхилили тендерну пропозицію, а мали б відхилити? Чи завжди це — порушення? Що може врятувати від штрафу? Чи можна обґрунтувати свої дії тим, що для нових торгів потрібен час, а нова ціна може бути вищою? Чи може врятувати від штрафу ризик надзвичайної ситуації, якщо ви невчасно забезпечите потребу? Відповіді знаходимо у нормах законодавства, висновках аудиторів та рішеннях судів.

user icon
Ярослава Дуброва
консультант з публічних закупівель, Київ

Передусім нагадаємо, що суддя має оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю (ст. 252 КпАП).

Суд під час розгляду справи про адмінправопорушення, серед іншого, зобов`язаний з`ясувати, чи є обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність (ст. 280 КпАП).

Тож орган або посадова особа, які розглядають адміністративну справу, повинні:

  • ретельно розглянути й проаналізувати всі сторони вчиненого порушення;
  • оцінити обставини його вчинення, наслідки, що настали;
  • переконатися, що цим правопорушенням не заподіяно значної шкоди суспільству, державі або окремим громадянам.

Також потрібно врахувати особистість правопорушника, обставини, що обтяжують чи пом`якшують його вину, наявність інших умов, що дають змогу досягти виховної і превентивної мети усного зауваження.

Як ці положення законодавства працюють під час судового засідання — розглянемо ...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search