Просто «ні»: вчимося коректно відмовляти

Корисно та цікаво
13 червня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Дізнайтеся, як відмовити співрозмовнику, щоб уникнути конфлікту

user icon
Редакція журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу»
Цифрове видавництво Експертус

Говорити «ні» — одне з базових умінь фахівця в будь-якій галузі. Пропонуємо кілька рекомендацій, що допоможуть навчитися не брати на себе чужих зо­бо­в’я­зань, розпізнавати маніпуляції і спокійно говорити «ні».

Проаналізуйте пропозицію

Перш ніж сказати «ні» або «так», треба зрозуміти, що вам пропонують, а це — непросто. Зазвичай співрозмовник багато говорить, докладно й емоційно пояснює, тож складно дістатися суті. Якщо у вас є зайвий час, бажання й особлива симпатія до співрозмовника, можете вислухати його. Можливо, вам вдасться зрозуміти, про що йдеться. Утім, ефективніше — коректно перервати тираду й запитати «Що Ви хочете конкретно від мене?» або попросити «Поясніть одним реченням, будь ласка».

Якщо ви розумієте, що пропозиція вам не підходить, — одразу відмовтеся. Не варто ухилятися від відповіді й говорити фрази на кшталт: «Навіть не знаю», «Можливо, не цього разу», «Я як-небудь вам перетелефоную». Скажіть відверто: «Ні!». Так ви зекономите час співрозмовника й не даватимете йому...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search