Санкційні вимоги під час закупівель: враховуємо позицію Верховного Суду

Контроль і відповідальність
15 квітня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Тримайте підказки, як перевірити на підсанкційність потенційного контрагента чи учасника публічної закупівлі. На прикладах із практики зможете розібратися в ризиках закупівлі окремих програмних продуктів або інших товарів, робіт, послуг в окремих юридичних осіб. А позиція Верховного Суду підкріпить ваші дії

user icon
Олена Степанова
директор ТОВ «СІ БІЗНЕС КОНСАЛТИНГ», консультант з питань публічних/державних закупівель, Одеса

Особливості забороняють закуповувати товари, роботи та послуги походженням з певних країн, а також у певних юридичних та фізичних осіб. Тож замовники мають перевіряти потенційних контрагентів та учасників закупівель. До цього зобов’язують вимоги пункту 2 Постанови № 1178 та підпункту 11 пункту 47 Особливостей.

Як перевірити, чи підпадає потенційний контрагент під дію цих норм Особливостей? На що зважають органи контролю, коли перевіряють закупівлі? Яку позицію займає Верховний Суд? Наведемо приклади з практики, що стали предметом перевірки і судових висновків.

Підсанкційні особи

Види санкцій законодавець визначив у статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі — Закон № 1644).

Замовники не можуть здійснювати публічні та оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг у:

  • юридичних осіб — резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави, до якої застосовані санкції;
  • інших ...
add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search