СИТУАЦІЯ
Підприємство реалізує та доставляє товар покупцю. Покупець окремо компенсує вартість доставки. Чи можна одним первинним документом оформити дві операції — реалізацію товару та послуги доставки?
РІШЕННЯ
Безпечніше оформити два окремі документи — акт і накладну, адже підприємство виконує дві окремі господарські операції. Компенсацію витрат на доставку можете навести окремим рядком до видаткової накладної, якщо це передбачають договір та облікова політика.
Підставою для бухобліку госпоперацій є первинні документи (п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Продаж товару та послуги перевезення — дві окремі господарські операції, факт їх надання потрібно задокументувати окремою первинкою.
Тож послуги перевезення варто підтвердити актом виконаних робіт / наданих послуг, а продаж товарів — накладною. Така необхідність випливає із суті первинних документів. Утім, чітких вимог до форми, змісту та порядку оформлення ц...