Претензія контрагенту: як правильно оформити та пред’явити

Договір про закупівлю
22 травня 2022 року
|
1 хвилину Читати

Пояснимо, що зазначати в претензії контрагенту, який не виконує зобов’язань та як порушник має оформити відповідь

user icon
Олег Січ
експерт з обліку та оподаткування, Київ

Коли учасники господарських відносин не виконують договірних зобов’язань або виконують їх неналежно, вони сплачують штрафні санкції різних видів (ч. 1 ст. 230 ГК). Це можуть бути неустойка, штраф або пеня.

У договірних умовах можна передбачити випадки, коли стягують:

  • лише штрафні санкції;
  • збитки у повній сумі разом зі штрафними санкціями;
  • на вибір кредитора — або збитки, або штрафні санкції (ст. 232 ГК).

Дещо інакше врегульовує цю ситуацію ЦК. Так, у частині 1 статті 624 ЦК зазначено: неустойку слід стягувати у повному розмірі, незалежно від відшкодування збитків. Утім, стаття 230 ГК є спеціальною нормою, яка встановлює особливості регулювання майнових відносин суб’єктів господарювання. Тому застосовуйте її, а не статтю 624 ЦК, що містить загальне регулювання. На цьому наголошував і Вищий господарський суд України у своєму інформаційному листі від 07.04.2008 № 01-8/211.

Що написати у претензії, якщо контрагент не виконує зобов’язання

Перш ніж пред’явити письмову претензію, доцільно з...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search