Особливості формування бюджету впливають на планування закупівель. Що має врахувати замовник, аби цей процес відбувся безболісно?
Як планувати закупівлі через особливості формування бюджету
Ідеальне планування має бути таким. Замовники складають бюджет щороку, а витратну частину в ньому формують за рахунок плану закупівель. Тобто витратну частину бюджету — фінансового та інвестиційного плану — формують одночасно з планом закупівель і вираховують як добуток необхідної кількості предмета закупівлі на розраховану очікувану вартість за одиницю.
Відповідальні особи ще під час формування бюджету на наступний рік мають знати, скільки і чого їм потрібно для ефективної роботи організації протягом року та яка орієнтовна вартість цих предметів закупівлі.
Як формують поточні витрати і капітальні інвестиції — покажемо у Таблиці.
Поточні витрати (OPEX) |
Поточні витрати (OPEX) |
Поточні витрати (OPEX) |
Поточні витрати (OPEX) |
Як | |
Ніколи суттєво не змінюють та дублюють з року в рік |
Ц... |