Одним з ключових аспектів публічних закупівель є перевірка надійності та платоспроможності постачальників. З впровадженням нової автоматизованої системи Мін’юсту «Банкрутство та неплатоспроможність» (далі — АСБН) змінився порядок перевірки стану банкрутства постачальників. Проте впровадження цієї системи викликало певні проблеми, зокрема обмежений доступ до інформації для замовників. А це ускладнює перевірку учасників під час тендерів.
Розглянемо детально нинішню ситуацію з перевіркою постачальників і нормативним регулюванням, проаналізуємо роз’яснення Мінекономіки щодо цього, а також запропонуємо можливі шляхи розв’язати проблеми.
Що змінилося в нормативному регулюванні
Замовникам доводиться перевіряти, чи не визнали учасника процедури закупівлі банкрутом та чи не відкрили стосовно нього ліквідаційну процедуру. Адже за таких обставин замовник зобов’язаний відмовити в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію:
Замовник приймає рішення про відмову учаснику ...