Переговорну процедуру закупівлі замовник використовує як виняток. Відповідно до неї замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі (ч. 1 ст. 40 Закону № 922).
Виняткові випадки, у яких замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі, визначає частина 2 статті 40 Закону № 922. Проте наявність передбачених законодавчими нормами умов замовник має належно обґрунтувати.
Моніторинг процедури закупівлі аудитори проводять не лише протягом її проведення, а й під час укладення договору про закупівлю та його виконання. Тож під їхній контроль переговорна процедура зазвичай потрапляє вже на етапі, коли тривають договірні відносини. А це збільшує небезпечні наслідки для замовника, якщо за результатом моніторингу аудитори виявляють порушення.
Проаналізуймо, на що звертають увагу аудитори, щоб не припускати подібних помилок.